Notabene

Negotia på plakaten

Sjansen er stor for at du de seneste ukene både har sett og hørt Negotia-navnet oftere enn vanlig. En bredt anlagt profileringskampanje ble nemlig rullet ut i slutten av oktober.

Tekst og foto:
Terje Bergersen

NÆR DEG? Negotia-plakater har vært å se på en rekke steder rundt i landet nå i høst. Her fra Storgata i Oslo. Foto: Terje Bergersen

Vi snakker om plakatreklame utendørs i Oslo-området, Trondheim, Stavanger og Bergen. Radiospots i mange kanaler og både film og tekstbudskap i sosiale medier.

- Her har vi rett og slett tatt skikkelig sats for å gjøre navnet og tilbudet vårt mer kjent, og skape grunnlag for medlemsvekst. At vi blir større og flere gir oss mulighet for økt innflytelse både i virksomhetene hvor vi har medlemmer, og på utviklingen i arbeidslivet generelt.

Dette sier Viktoria Fladby, leder for marked og kommunikasjon i Negotia. Hun forteller at hovedbudskapet i kampanjen er at å være fagorganisert er smart for alle, selv om ikke alle har tenkt så mye over det.

- For eksempel ser mange unge kanskje for seg en dynamisk arbeidskarriere hvor alt bare peker oppover, og hvor man uansett klarer seg best selv. Ja, som arbeidstaker skal du klare deg selv – men som ansatt i en virksomhet er både dine egne og fellesskapets interesser viktige. Det går hånd i hånd. Det handler om god utvikling for deg, for kollegene dine og for bedriften du jobber i. Og nettopp derfor er fagorganisering lurt, sier Fladby.

Nedenfor kan du klikke deg inn på en filmsnutt som har rullet og gått i sosiale medier som en del av kampanjen:

Lurt å være organisert